زمان استراحته!!

آمار مطالب

کل مطالب : 334
کل نظرات : 49

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 41
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 49
بازدید ماه : 322
بازدید سال : 2128
بازدید کلی : 43308

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اجتماعی و آدرس baran68.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 49
بازدید ماه : 322
بازدید کل : 43308
تعداد مطالب : 334
تعداد نظرات : 49
تعداد آنلاین : 1



تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : فهیمه
تاریخ : جمعه 25 تير 1394
نظرات

 در خانه

1- دوش آب گرم بگيريد: اين كار زماني آرام‌بخش‌تر است، كه به آب وان خود گياهان دارويي اضافه كنيد، زيرا گياهان دارويي براي آرام كردن احساسات و رهايي از اضطراب بسيار مفيد است.
2- تكيه بدهيد و به موسيقي آرامش‌بخش گوش دهيد: گوش دادن به موسيقي آرامش‌بخش يكي از سريع‌ترين راه‌ها براي تغيير طبع شما و رسيدن به يك وضعيت آرام‌تر است. تمركز كردن بر روي موسيقي آرام‌بخش ذهن‌تان را آرام كرده و آرامش عميقي به جسم‌تان هديه مي‌دهد.
3- يوگا يا ساير ورزش‌هاي سبك را امتحان كنيد: حركات تكراري و آرام، طبيعت قانونمند يوگا و ساير ورزش‌هاي سبك، براي رهايي از اضطراب انباشته شده در طول روز عالي عمل مي‌كنند.
4- ماساژ بدهيد: طبق نظر سازمان ماساژدرماني آمريكا (AMTA) ماساژ باعث رهايي از اضطراب و درد، رسيدن به فشار خون پايين‌تر، گردش مناسب خون و انعطاف‌پذيري و حتي افزايش سيستم ايمني مي‌شود.
در اداره
5- خود ماساژدهي: زماني كه نمي‌توانيد يك ماساژ استاندارد داشته باشيد، خود ماساژ دادن به شما كمك مي‌كند تا به آساني زماني كه پشت ميزتان نشسته‌ايد سرحال‌تر شويد. اين كار مي‌تواند به آساني در اداره به روي قسمت‌هاي مختلف بدن صورت گيرد.
شانه‌ها: دست‌تان را روي شانه مخالف بگذاريد. اطراف گردن‌تان را ماساژ بدهيد، شانه و بازوي خود را پايين بياوريد و در جناحين ستون فقرات حركات كوچك دايره‌وار داشته باشيد.
پاها: ران‌ها و ماهيچه‌هاي ساق پاي‌تان را بماليد، در مرحله بعد با مشت آرام روي پاهاي خود بكوبيد تا از گرفتگي عضلات كه بر اثر نشستن طولاني مدت اتفاق مي‌افتد رهايي يابيد.
دست‌ها: روي دست و اطراف هر مفصل را ماساژ دهيد. سپس، از پايه هر انگشت شروع كنيد و به آرامي انگشت را بكشيد. در حين اين‌كه انگشتان را مي‌كشيد از پايه تا نوك آن را فشار دهيد.
6- مراقب كارهاي فوري باشيد: روزهاي ما با وظايف و آن‌چه كه بايد انجام بدهيم درهم آميخته است. كارشناسان مديريت زمان توصيه مي‌كنند تا آن‌جا كه ممكن است امور كوچك را كنار بگذاريد. براي مثال در مسير حركت به محل كارتان تا مي‌توانيد هرگونه پيغام كارهاي سريع را متوقف سازيد. بعد از رسيدن به محل كارتان هر اي‌ميل سريع را كه لازم است بفرستيد، هر تماس تلفني ضروري را بزنيد و هر كار سريع ديگري را كه لازم است، فورا انجام بدهيد. با اين روش، مي‌توانيد كاملا اين امور را فراموش كنيد، به جاي اين‌كه آن‌ها را جايي در ذهن‌تان نگه داريد و انباشته كنيد تا بعدا انجام‌شان دهيد، در نتيجه كمتر احساس درهم‌ريختگي مي‌كنيد و كمتر دچار اضطراب مي‌شويد.
7- چرت بزنيد: 20 دقيقه چرت زدن به شما احساس تازه شدن مي‌دهد و آماده‌تان مي‌كند تا يك مبارزه جديد را آغاز كنيد. مطالعات نشان داده كه 20 دقيقه، دقيقا مقدار زمان رفع اضطراب است. اگر بيشتر بخوابيد خواب‌تان با يك احساس سستي پايان مي‌پذيرد. بنابراين ساعت را كوك كنيد و براي چرتي كوتاه بخوابيد.
8- بيشتر بخنديد: يك خنده خوب مي‌تواند اضطراب را در يك لحظه ذوب كند. به علاوه، خنده فشار خون و نبض را كاهش مي‌دهد، اكسيژن خون را افزايش داده و آنزيمي توليد مي‌كند تا جسم‌تان را از اثرات اضطراب محافظت نمايد. متاسفانه، بزرگسالان به آن اندازه كه بايد نمي‌خندند. بچه‌ها در حدود 80 تا 100 مرتبه در روز مي‌خندند. وقتي بزرگ مي‌شويم فقط 6-5 بار در روز مي‌خنديم. فقط كافي است به بچه‌ها نگاه كنيد تا ارتباط ميان خنده و لذت بردن از زندگي را تحسين كنيد. بچه‌ها به همه چيز مي‌خندند! اگر از آن‌ها بپرسيد كه "چه چيزي اين‌قدر جالبه" ممكن است چيزي مثل اين بگويند: "به من نگاه كرد!" بنابراين تلاش كنيد تا كمي با همكاران‌تان تا آن‌جا كه مي‌توانيد در طول روز بخنديد.
آيا توجه كرده‌ايد كه بچه‌ها به ندرت مضطرب مي‌شوند؟
به يك دليل ساده: آن‌ها هميشه در حال خنده هستند.
9- در روز خود تنوع ايجاد كنيد:
شش ساعت نشستن پشت تلفن، تماس‌هاي مداوم فروش يا پر كردن فرم‌هاي كاري براي پنج ساعت، اضطراب‌آور هستند. به اين دليل كه تكرار يك كار هستند. شكستن برنامه كاري روزانه‌تان با يك قدم زدن در محيط بيرون، چرت زدن. خودداري از تكه تكه غذا خوردن يا حتي تغيير در انجام كار ديگري مرتبط با شغل،‌ به شما كمك خواهد كرد تا نيروي بيشتر و اضطراب كمتري داشته باشيد.
در جاده
10- در مسيرهاي مناسب رانندگي كنيد: طبق تحقيقات مشخص شده وقتي افراد در جاده‌هاي صنعتي رانندگي مي‌كنند، عصبي هستند اما زماني كه در يك مسير خوش منظره رانندگي مي‌كنند، احساس آرامش مي‌كنند.
11- راديو را خاموش كنيد: و به يك سي‌دي آرام‌بخش گوش كنيد، چيزي كه به اندازه كافي آرام‌تان كند و به شما كمك كند احساس آرامش كنيد. البته نه آن‌قدر زياد كه به خواب برويد.
12- عميق نفس بكشيد: تنفس عميق يكي از آسان‌ترين و طبيعي‌ترين راه‌هاي رهايي از اضطراب است. از راه بيني نفس عميق بكشيد، سپس از راه دهان نفس را بيرون بدهيد. در حدود 4 ثانيه براي هر تنفس (دم و بازدم) بشماريد. اين كار را 20 تا 30 بار تكرار كنيد. زماني كه شروع به تنفس عميق مي‌كنيد، متوجه مي‌شويد كه قبلا چه قدر كوتاه نفس مي‌كشيديد. 

تعداد بازدید از این مطلب: 92
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود